Szczotkowanie ciała na sucho to łatwy, tani i skuteczny zabieg pielęgnacyjny. Ta forma masażu wywodzi się z Azji oraz jest bardzo popularna w tradycyjnej medycynie chińskiej i w hinduskiej ajurwedzie. Dawniej wykonywano go za pomocą wysuszonych części traw i innych roślin, które z czasem zostały zastąpione przez szczotki do ciała. Kilka minut szczotkowania skóry dziennie wystarczy, aby pobudzić krążenie, zredukować cellulit i ujędrnić skórę. Zniwelowanie zalegających w ciele złogów energetycznych ma wpływ na funkcjonowanie całego organizmu i nasze samopoczucie. Tematem mojego dzisiejszego wpisu będzie szczotkowanie ciała na sucho; przedstawię Wam zalety tego zabiegu pielęgnacyjnego oraz poradzę, jak przygotować do niego skórę i w ogóle jak to robić.

Szczotkowanie ciała na sucho – zalety

Jestem żywym dowodem na to, że codzienne szczotkowanie ciała na sucho widocznie poprawia jej kondycję i ogólne samopoczucie. W efekcie następuje wyraźne odmłodzenie skóry i wyrównanie jej kolorytu oraz redukcja cellulitu.

Szczotkowanie ciała na sucho oczyszcza organizm. Masaż szczotką pobudza krążenie krwi i stymuluje układ limfatyczny, który usuwa z organizmu toksyczne produkty przemiany materii. Gdy układ limfatyczny nie pracuje jak należy, czujemy się ociężali oraz mamy opuchnięte ręce i nogi. Szczotkowanie ciała na sucho pozwoliło mi się pozbyć tego uczucia.

Ta forma masażu jest szczególnie wskazana dla tych kobiet, które zmagają się z wrastającymi włoskami po depilacji. Regularne szczotkowanie ciała na sucho wyciąga włoski na powierzchnię i zapobiega ich ponownemu wrastaniu pod skórę.

Zgodnie z założeniami medycyny wschodu masaże odblokowują przepływ energii w organizmie, co stymuluje pracę organów wewnętrznych oraz zapobiega chronicznemu zmęczeniu i depresji. Podczas zabiegu ścierany jest martwy naskórek, a wraz z nim zanieczyszczenia ze skóry, co sprzyja jej odnowie komórkowej. Pozbawiona zanieczyszczonej warstwy skóra dużo szybciej i lepiej wchłania składniki kosmetyków nawilżających, a odblokowane w ten sposób pory pozwalają skórze oddychać. Im skóra jest bardziej dotleniona, tym młodziej i promienniej wygląda. Poza tą niewątpliwą korzyścią regularne szczotkowanie ciała na sucho zapewni jej wyrównanie kolorytu i struktury oraz sprawi, że będzie bardziej napięta i gładka. Codzienny masaż szczotką ujędrni wiotką skórę, wspomoże walkę z cellulitem i przyczyni się do kształtowania smuklejszej sylwetki.

Szczotkowanie ciała na sucho – jak przygotować do tego skórę?

Szczotkowanie ciała na sucho nie zajmuje dużo czasu i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Aby się o tym przekonać, wystarczy zaopatrzyć się w drewnianą szczotkę z naturalnym włosiem. Szczotki występują w różnych wariantach oraz są dostępne w drogeriach i sklepach z produktami ekologicznymi. Macie do wyboru szczotki z paskiem do założenia na dłoń, z uchwytem w formie gałki lub z długą rączką, która umożliwi sięgnięcie do pleców. Niektóre poza tradycyjnym włosiem posiadają gumowe wypustki masujące. Ja je uwielbiam, więc Wam też polecam.

Szczotkowanie ciała na sucho musicie poprzedzić jej dokładnym oczyszczeniem z pozostałości kosmetyków, takich jak balsam lub olejek nawilżający. Ten zabieg możecie wykonywać przed prysznicem, ponieważ podczas kąpieli złuszczony naskórek i wszelkie zanieczyszczenia zostaną spłukane wraz z wodą. Szczotka z naturalnego włosia jest na tyle delikatna, że z łatwością można nią masować skórę na sucho. Szczotkowanie przygotowuje skórę do przyjęcia substancji nawilżających i odżywczych zawartych w balsamie lub maśle nawilżającym oraz wchłonięcie ich w głąb naskórka. Dobrym rozwiązaniem jest szczotkowanie ciała rano, przed rozpoczęciem dnia, co na pewno doda Wam energii do działania.

Pamiętajcie o częstym myciu szczotki i jej włosia. Róbcie to w letniej wodzie i za pomocą łagodnego szamponu lub płynu do kąpieli.

Szczotkowanie ciała na sucho – jak to robić i jak ja to robię?

Technika jest bardzo ważna, dlatego musicie postępować według instrukcji. Zwracajcie uwagę na kierunek i natężenie ruchów: powinny być prowadzone w stronę serca oraz być długie i posuwiste. Na początku taki masaż szczotką może wydawać się Wam nieprzyjemny, ale warto to wytrzymać, bo efekty Was zachwycą. Początkowo wykonujecie go mniej intensywnie, aby przyzwyczaić ciało.

Zacznijcie od rąk: szczotkujcie najpierw palce, potem wnętrza dłoni i nadgarstki, a następnie wewnętrzne i zewnętrzne strony rąk oraz barki. Przejdźcie do nóg: posuwistym ruchem szczotkujcie wierzch i spód stóp oraz kierujcie się w górę, masując łydki i uda. Brzuch i klatka piersiowa to wrażliwe partie ciała, dlatego szczotkujcie je bardzo delikatnie. Stawy i miejsca, gdzie znajdują się węzły chłonne, masujcie okrężnymi ruchami szczotki.

Podczas szczotkowania omijajcie rany, stany zapalne, żylaki itp. Zabieg powinien trwać około pięciu-dziesięciu minut. Gdyby był dłuższy, ciało szybko przyzwyczaiłoby się do nadmiernych bodźców i w konsekwencji przestałoby na nie prawidłowo reagować.

Czy próbowałyście kiedyś szczotkowania ciała na sucho? Jeżeli tak, w jaki sposób wykonywałyście ten zabieg? Byłyście zadowolone z efektów? Podzielcie się wrażeniami!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *